rOslagbar besöksnäring

Besöksnäringen i Roslagen är engagerade kreatörer. Vi brinner för vår gemensamma destination. Här finns allt från obemannade gårdsbutiker, sommaröppna sjökrogar, enskilda kajak- och stuguthyrare till prisade lokalproducenter, restaurangtäta småstäder, stora konferensanläggningar och boende i slottsmiljöer.

© Henrik Trygg
Uteservering framför röd stuga. Två gäster som blir serverade färgglad mat av servitris

Branschinformation

Här hittar du inspiration och nyheter för dig som är verksam inom besöksnäringen i Roslagen. Vill du vara med och utveckla destinationen? Bli Roslagspartner! Läs mer här.

 

Glada nyheter - september 2025

 

Visit Roslagen i ny regi med sikte på framtiden

Roslagen Media Group har förvärvat Visit Roslagen och tar nu över arbetet med att utveckla och lyfta Roslagen som destination. Vårt mål är att fortsätta driva besöks- och destinationsutvecklingen framåt, med fokus på både turism och livskvalitet för alla som bor här.

Alexander Hall, Roslagen Media Group:

”Jag är född, uppvuxen, bor och arbetar i Norrtälje och har en stark kärlek till min hembygd. Mitt mål är att fler ska få upptäcka allt det vackra och genuina som finns här – människorna, hantverket och våra unika platser. Tillsammans kan vi visa upp Roslagen, inte bara som en destination för besökare, utan också som en fantastisk plats att bo och leva på.”

Har du frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss på [email protected].

Vi ser fram emot en levande dialog och en spännande framtid tillsammans.

Alexander Hall
VD, Roslagen Media Group

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen drivs idag av Roslagen Media Group, företaget bakom den lokala webbtidningen Allt om Norrtälje och kommunens största Facebook-grupper. Genom vår starka lokala förankring arbetar vi för att lyfta Roslagen – både som en attraktiv destination för besökare och som en levande plats att bo och verka i.

Vår ambition är att synliggöra Roslagens unika miljöer, kultur och människor, och samtidigt skapa värde för det lokala näringslivet. Med kraften i digital journalistik, sociala medier och nära samarbeten vill vi fortsätta utveckla och marknadsföra Roslagen året runt.